K větrnému mlýnu a skále na Medůvce

Kratší, pohodový výlet přes paseky nad Valmezem v severní části Vsetínských Beskyd. Trasu zvládnete i s dětmi či se psem.

Video z výletu

Základní info

Od vlakové zastávky v Brňově podcházím koleje a jdu nahoru. Modrá značka mě vede lesem, ale celkem brzy se dostávám nad jeho úroveň.Okolo jsou kromě lesů louky a tak vidím na okolí. Ze startu hlavně na pravou stranu, kde leží údolí Bystřičky.

U rozcestníku Medůvka je krátká zacházka doleva. Vede ke skále Medůvka, kde jsou kromě příležitostí ke šplhání i výhledy směrem k Malé Lhotě. O něco dál za rozcestníkem stojí větrný mlýn. Místo zbořené budovy z 19. století zde byla nedávno postavena jeho replika.

Cesta vede loukami dál až k Malé Lhotě. Tu procházím a pokračuju po červené značce. Poblíž silnice je na chvíli výhled na Valmez, Veřovické vrchy a údolí Rožnovské Bečvy.

Dolů jdu zpočátku lesem, kde se napojím na naučnou stezku Jana Karafiáta. Postupně se dostávám do civilizace, až dojdu přes Štěpánov do Valašského Meziříčí.

Galerie

7. Valašské Meziříčí, vlak – 13,8 km

• Brňov
    • Vlak – zastávka Brňov, směr Valašské Meziříčí, Vsetín
    • Autobus – zastávka Valašské Meziříčí, Podlesí, rest., směr Valašské Meziříčí, Vsetín