Na Janův hrad a rozhlednu Doubravu z Vizovic

Dnes se podíváme na Vizovickou vrchovinu, kde stojí rozhledna Doubrava nebo tzv. Janův hrad. Celá trasa kopíruje naučnou stezku Vizovické prameny.

Video z výletu

Základní info

• Délka: 15,7 km
  • Stoupání: 460 m
  • Výchozí bod: Vizovice
  • Okruh

Z centra Vizovic vyrážím po červené značce podél silnice na Zlín. Za chvíli odbočuju vlevo, procházím ulicí až jsem nad městem. Po silnici následně procházím přes louky a lesy. Napravo je vidět směrem ke Zlínu, vlevo na zbytek Vizovické vrchoviny, kde vyčnívá rozhledna Doubrava.

Nad Vizovicemi
Kříž podél cesty
Výhled směrem ke Zlínu

Z asfaltky přejdu na štěrkovou a lesní cestu, až dojdu na Janovu horu (496 m) k bývalému Prokopovskému dvoru, zvanému Janův hrad. Bohužel je teď zavřený a s ním i jeho vyhlídka. Mimochodem poblíž je také posezení a dá se tu i opékat.

Janův hrad
Pození u Janova hradu

Z Janovy hory chvíli sestupuju lesem, abych se zase dostal nahoru. Přicházím k rozcestí Sepetný vrch poblíž stejnojmenného kopce. Tady se napojuju na modrou a dál pokračuju po hřebenu.

Rozcestí u Sepetného vrchu

První část hřebenovky vede hlavně lesem a zanedlouho se přede mnou objevuje rozcestí Klokočí. Dá se tudy sejí zpět do Vizovic, nicméně mířím rovně po modré. Další část hřebenovky odhaluje krásné výhledy na obě strany – Hostýnské vrchy i Bílé Karpaty.

Hřeben Vizovické vrchoviny
Hřebenovka Vizovické vrchoviny
Vzadu Hostýnské vrchy
Výhled na Hostýnské vrchy
Sv. Vendelín

Posledním stoupáním se přibližuju k rozhledně Doubravě na stejnojmenném vrcholu (676 m). Bohužel je otevřená jen o letních víkendech a svátcích, a tak si tu budu muset zajít znova.

Rozhledna Doubrava

Scházím dolů k rozcestníku Pod Doubravou u asfaltové silnice, odkud pokračuju po zelené. Za nedlouho jsem na klidném lesním místě, kde se nachází poutní místo Chladná studna. Vedle kaple sv. Panny Marie Lurdské je pramen, kříž a posezení.

Poutní místo Chladný pramen
Kaple a studánka Chladný pramen

Odtud pokračuju dolů, dokud se nenapojím na štěrkovou a potom i asfaltovou silnici u rozcestí Trvajka. Posledním úsekem se vracím do civilizace. Nejprve se objeví Turistický pramen a rekreační středisko a chatkama, a následně dojdu zpět do Vizovic.

Turistický pramen

8. Trvajka – 11,7 km
  9. Turistický pramen – 12,3 km
  10. Vizovice – 15,7 km

• Auto – neplacená parkoviště poblíž centra (např. za domem kultury/městským úřadem)
  • Autobus – zastávka Vizovice, směr Zlín
  • Vlak – zastávka Vizovice, náměstí, směr Zlín, Vsetín, Valmez, Rožnov

Tipy

• Vyražte o víkendu, kdy bývá rozhledna otevřená.
  • Rozhlednu můžete vynechat a trasu si zkrátit. Cestou narazíte na odbočku ke Studené vodě.