Na Provázkovy chlévy z Nového Hrozenkova

Provázkovy chlévy jsou místem, kde byli v roce 1944 upáleni partyzáni. Dnes na místě stojí památník, ke kterému jsme došli z Nového Hrozenkova kolem Vsacké Tanečnice.

Video z výletu, včetně vrcholu Vsacké Tanečnice

Základní info

• Délka: 13,8 km
  • Stoupání: 400 m
  • Výchozí bod: Nový Hrozenkov
  • Okruh

Vyrážíme od hrozenkovského kostela po modré značce. Silnice vede přes koleje a pak údolím potoka. Zanedlouho stojíme u rozcestí Brodská a pokračujeme mírně doprava.

Kolem nás se začínají objevovat lesy a baráky řídnou. Cesta pozvolna stoupá a kopíruje koryto potoka, který teče napravo pod námi. Občas za sebou vidíme hřeben Javorníků. Ke konci výstupu nás čeká par prudších stoupání přes zkratky po lesní pěšině.

Jsme nahoře u rozcestníku Pod Vsackou Tanečnicí. Odbočujeme doleva a nakrátko jdeme po hřebenu po červené. Nahoře už je sníh a vítr hodně fouká. U rozcestí Šerhovny opět odbočujeme vlevo a scházíme po žluté.

Krátkým úsekem se dostáváme k Provázkovým chlévům. Poblíž rozcestníku stojí pomník, připomínající událost: Partyzáni se schovávali ve chlévě Františka Provázka. Když na ně fašistický oddíl začal pálit, chlév se vznítil a 8 partyzánů uhořelo.

Od pomníku sestupujeme lesem dolů až k rozcestí Hrubá Brodská. Odtud už jde me po silnici širokým údolím kolem chatek zpět do civilizace. Na modrou značku se napojujeme na křižovatce Brodská, a vracíme se zpět stejnou cestou až ke kostelu.

Galerie

Zobrazit celou galerii

Zajímavosti

• Památník Provázkovy chlévy
  • Vsacká Tanečnice (blízko trasy)