Na Vsacký Cáb z Valašké Bystřice

Na jeden den se počasí zlepšuje a je třeba někam vyrazit. Dnes padla volba na turistickou chatu pod Vsackým Cábem ve středu Vsetínských Beskyd, a tak ráno vyrážíme do Valašské Bystřice.

Základní informace

• Délka: 10,8 km (tam i zpět)
  • Stoupání/klesání: 373 m
  • Výchozí bod: Valašská Bystřice
  • Cíl: Vsacký Cáb

Vyrážíme ze středu obce po červené značce směrem na Búřov. Úvodní kopec není nic pro kardiaky ani kuřáky. Jdeme po asfaltce, okolo domky i chatky a pod námi sjezdovka s výhledem na údolí Bystřice.

Na prvním rozcestníku se vydáváme doleva. Prudký kopec je za námi a teď nás čeká jen mírné stoupání nebo rovinky po lesní cestě. Jdeme zasněženou krajinou. Lesy jsou někdy vysoké, někdy pokácené a občas se otevírají krásné výhledy. Vidět je na Veřovické vrchy, Radhošť i Kněhyni. Cestou míjíme i studánku a několik přístřešků.

Na dalším rozcestníku Pod Ptáčnicí se napojujeme na chvíli na žlutou značku. Poslední stoupání a jsme na Ptáčnici (830 m). Stojí zde přístřešek s posezením a další rozcestník. Opět se jdeme po červené, ale teď už z mírného kopečka.

Za chvíli máme finální úsek za sebou a před námi se objevuje turistická chata. Není přímo na vrcholu Cábu, ale to nevadí. Pod chatou je malá sjezdovka, a tak je odtud vidět naproti na Javorníky. Na chatě si dáváme občerstvení a pak jdeme stejnou cestou zpět.

Galerie

Celá galerie

Zajímavosti po cestě

• Výhledy a klid

Tipy

• Okolní kopce jsou poseté sítí cyklotras pro horská kola