Okruh Hostýn, Skalný, Obřany

Nenáročná trasa přes Hostýnské vrchy. Kromě památek na Sv. Hostýně potkáte cestou několik skalních útvarů a zříceninu hradu.

Základní info

• Délka: 9,6 km
  • Převýšení: 480 m
  • Výchozí bod: Chvalčov, u revíru
  • Okruh

Vyrážíme z Chvalčova, U Revíru po červené značce směr Hostýn. Úsek nahoru je prudší ale krátký a kopíruje naučnou stezku Příroda Hostýnských Vrchů. Kvůli těžbě lesa a bahnu je to pod vrcholem jako na opičí dráze, ale brzy jsme nahoře.

Procházíme si celý Hostýn. Pro turisty stojí za zmínku (kromě všech památek) rozhledna a pramen pod schody k bazilice. Bohužel už musím fotit na mobil – zjistil jsem, že mi odešla karta u foťáku, a tak jsem o některé fotky přišel.

Z Hostýna na chvíli pokračujeme po žluté. Překvapeně zjišťujeme, že ze severozápadní strany hory jsou stromy úplně vykácené. Alespoň je vidět do dálky od Bystřice až na Hanou.

Na rozcestníku odbočujeme vlevo na zelenou. Cestou se střídají vykácené i živé lesy a jdeme pořád nahoru a dolů. Když míjíme rozcestník poblíž Skalného, vidíme napravo několik menších skalních útvarů. Dál po cestě je pak na opačné straně na kopci několik dalších o dost větších. K dalšímu rozcestníku Pod Skalným nemusíte po zelené. Rovnoběžně s trasou se dá dostat po hřebeni plném skal, kde vede pěšina.

Zanedlouho vyjdeme na louky k rozcestí Klapinov, kde odbočujeme vlevo do lesa na červenou. U rozcestníku Rožnovjačka je možnost vyšplhat si na kopec Obřany, kde se nachází zřícenina stejnojmenného hradu a další skály.

Když sejdeme zpět na značku, scházíme údolím potoka k rozcestí Kozlůvky. Jsme poblíž cesty u které parkujeme a zbytek trasy jdeme podél řeky Bystřičky.

Galerie

Celá galerie

Zajímavosti

Tipy

• Pokud to tady neznáte, použijte mapu. Kvůli kůrovci padlo hodně stromů a s nimi i turistické značky.

• Spousta studánek okolo cesty

9. Obřany, zřícenina – 6,8 km
  10. Kozlůvky, rozc. – 8,7 km
  11. Chvalčov, u Revíru, bus – 9,6 km

• Auto – k parkování je k dispozici plac hned u cesty za Chvalčovem (mezi Bystřicí pod Hostýnem a Trojákem)