Okruh z Mezivodí přes Bumbálku, Súkenickou a Třeštík

Na poslední chvíli se plány změnily, a tak z toho vznikl tento zimní výlet. Sice se nekonalo žádné zdolávání tisícovek, ale užili jsme si zimní Beskydy i výhledy na ně.

Video z výletu

Základní info

• Délka: 10,3 km
  • Stoupání: 360 m
  • Výchozí bod: Mezivodí (Bílá)
  • Okruh

Vyrážíme z Mezivodí po žluté značce. Silnice se klikatí lesem a občas kolem nás projedou běžkaři. Míříme vzhůru zasněženou krajinou a po nějaké době se po levici objevuje oplocení. Cedule informuje, že se procházíme kolem Národní přírodní rezervace Salajka, kde se nachází stejnojmenný jedlo-bukový prales. Některé stromy jsou opravdu impozantní.

Nad Salajkou se začínají objevovat stopy civilizace a přicházíme k hraničnímu přechodu Bumbálka. Je tu docela přelidněno a policie dohlíží, aby tu nepřijížděla další a další auta. Z Bumbálky stoupáme zase lesem po státní hranici a červené značce na Trojačku.

Brzy jsme nahoře, procházíme kolem pramene Vsetínské Bečvy a míříme na Čarták. Na jeho vrcholu stojí Súkenická rozhledna. Bohužel je otevřená jen pár měsíců v roce a na její výhledy si musíme počkat až na léto.

Od teď už je to jen z kopce. Nejprve scházíme kolem sjezdovky pod hotelem Súkenická. Vidět je krásně na celé Beskydy a ani už nám nevadí, že rozhledna byla zavřená. Dole u turistické chaty Třeštík je značení docela chaotické, ale nějak jsme si poradili. Pokračujeme po zelené značce a na chvíli jdeme po hlavní silnici. Značka ale brzy odbočuje doprava do lesa.

Kolem je hluboký sníh, ale podle stop je vidět, že už tu před námi někdo šel. I tak je procházení tímto terénem celkem náročné. Na druhou stranu tu nepotkáváme lidi a můžeme si užívat klidu a krásy zimní přírody.

Přicházíme k rozcestníku Bedřichův splav a k hlavní silnici. Poslední úsek po ní zdoláváme údolím Bílé Ostravice zpět k Mezivodí.

Galerie

7. Bedřichův splav – 8,7 km
  8. Mezivodí – 10,3 km

• Auto – neplacené parkoviště na Mezivodí
  • Autobus – zastávka Bílá, Mezivodí, směr Rožnov, Velké Karlovice, Ostravice, Frýdek-Místek, Ostrava, Havířov