Přechod Javorníků II – Kohútka, Makyta a rozhledna Čubův kopec

Druhá část dvoudenního přechodu Javorníků po trase kopírující hranici Moravy a Slovenska.

Přečíst první část přechodu

Základní info

• Délka: 24,8 km
  • Stoupání/klesání: ⇗ 680 m ⇘ 1110 m
  • Výchozí bod: Frňovské (hřeben Javorníků)
  • Koncový bod: Střelná

Po rozednění pokračuju hřebenem po červené a brzy se dostávám k hotelu Portáš a následně na Kohútku (913 m). Je tady několik sjezdovek na českou stranu takže o výhledy není nouze. O něco dál je vidět i na Slovensko.

Na kopci Krkostěna značka odbočuje doleva a strmějším svahem scházím na Papajské sedlo, kde je další rozcestí.

Makyta (923 m) je přede mnou a zase do prudkého kopce. Naštěstí se zanedlouho zvolní a po chvíli vcházím do Přírodní rezervace Makyta, v jejíž starých lesích se ukrývají i rysi. Na vrcholu k vidění moc není, protože je zalesněný. Kromě starých stromů je tu i tabule, informující i tomto starém lese a přírodě.

Dolů scházím po modré a zanedlouho se odpojím od hranice a jdu jen po české straně nad Valašskou Senicí a Francovou Lhotou. Trasa vede po kamenité silnici a za zmínku stojí Kaple sv. Huberta nebo výhledy na okolní krajinu.

Blížím se k Francově Lhotě, před kterou značka uhýbá a tak procházím jen krátkou částí obce. Přede mnou je poslední kopec.

Nahoru vede relativně krátká cesta a brzy jsem u rozhledny Čubův kopec (720 m). Bohužel už jsou okolní stromy vysoké a dost zaclánějí ve výhledech.

Na rozcestí Střelenský vrch odbočuju vlevo opět na červenou značku. Lesem mě doprovází křížová cesta, ukončená zvonicí a posezením s výhledy nad Střelnou.

Galerie

16. Čubův kopec, rozhl. – 20,9 km
  17. Střelenský vrch, rozc. – 23 km
  18. Střelná – 24,8 km

• Vlak – zastávka Střelná, směr Horní Lideč, Vsetín, Bylnice, Púchov (SK)
  • Autobus – zastávka Střelná, střed, směr Horní Lideč, Valašské Klobouky, Valašská Senice
  • Auto – parkoviště ve středu Střelné (u autobusové zastávky, obchodu nebo u hřbitova)

Tipy

• Doporučuju si projít celé Javorníky i s noclehem
  • Trasu si libovolně zkraťte a zvolte své výchozí body