Z Bumbálky přes Vysokou na Soláň

Výlet z Bumbálky na Soláň je nenáročná hřebenovka přes Vsetínské vrchy. I když zdejší kopce nejsou příliš vysoké, nabízejí výhledy do širokého okolí. Tuto cestu jsme šli v rámci přechodu Beskyd z Mostů u Jablunkova, přes Bumbálku a Soláň do Rožnova pod Radhoštěm. Toto je druhá část cesty.

Základní informace

• Délka: 15,2 km
  • Stoupání: 529 m
  • Klesání: 588 m

Z Bumbálky (860) vyrážíme přes silnici po červené značce do kopce. Brzy přicházíme k rozcestí Nad Bumbálkou, které nás vede k prameni Vsetínské Bečvy. Podíváme se na vyschlou studánku a jdeme dál.

Zanedlouho jsme na vrcholu Čarták (953), kde se nachází rozhledna Súkenická. Platí se zde sice menší vstupné, ale výhledy za to určitě stojí. Sever Beskydy, západ Vsetínské vrchy, jih Javorníky, východ Slovensko. Kousek dál pod rozhlednou stojí hotel Sůkenická, na dlouho poslední možnost občerstvení.

Vyschlá Bečva a nejvyšší vrchol

Sjezdovka pod hotelem nás vede dolů k bývalé chatě Třeštík. Opět jdeme do kopce, míjíme pár chatek a kolem je les. Cestou nahoru nás ukazatel informuje, že nedaleko pramení Rožnovská Bečva. Naštěstí to není velká zacházka a po zdolání několika serpentin vidíme další vyschlou studánku.

Pokračujeme dál a tentokrát zdoláváme nejvyšší vrchol Vsetínských vrchů i dnešní tůry – Vysokou (1024). Scházíme dolů, na cestu se napojuje MTB cyklotrasa a potkáváme víc cyklistů než chodců. Dostáváme se na rozcestník Polana (930), kde se červená kříží se žlutou.

Pohodová hřebenovka na Soláň

Les začíná ustupovat a kolem nás se začínají otevírat výhledy na Javorníky i Beskydy. Pokračujeme dál po hřebeni ideálním terénem. U rozcestníku Pálenice (870) nás zase obklopuje les.

Další rozcestník Pod Kotlovou a konečně občerstvení v podobě horského bufetu. Nabíráme síly a vyrážíme na zbytek cesty. Zanedlouho nás čeká Soláň sedlo, ale jelikož jdeme už druhý den, rozkládáme karimatky, spacáky a rychle do hajan.

Ráno nás budí lehký deštík. Balíme se a rychle se přesouváme do dílčího cíle – pod střechu k hotelu Čarták na Soláni.

Galerie

Zajímavosti po cestě

Tipy

• Na Soláni (Čartáku) je kromě výhledů i plno zajímavých k navštívení – zvonička s galerií, valašský ateliér u Hofmanů či galerie v přírodě

• Hotel Sůkenická

• Soláň, hřeben – 13,9 km
  • Soláň, Čarták – 15,2 km

• Autobusem na Bumbálku z Rožnova, Velkých Karlovic, nebo Bílé
  • Autobusem ze Soláně směr Velké Karlovice nebo Hutisko-Solanec a Rožnov p.R.