Hřebenovka z Hutiska-Solance do Rožnova

Krátká nenáročná hřebenovka, kterou zvládnete, pokud máte dvě volné hodiny a nevíte, co dělat.

Video ze zimního výletu

Základní informace

• Délka: 9,4 km
  • Stoupání: 118 m
  • Klesání: 240 m

Na cestu vyrážím z autobusové zastávky v Hutisku-Solanci. Kolem kostela stoupám nahoru po žluté značce. Procházím kolem domků, chatek a okolo je vesměs smíšený les. Vlevo se místy otevírají výhledy na Vsetínské vrchy.

Na hřebeni se střídají louky s lesy a napravo jde vidět i Černá Hora, Radhošť a Dolní Bečva. Po značce se dostávám k rozcestníku Na Suši. Žlutá značka tady končí a modrá vede doleva do Vigantic a doprava na Dolní Bečvu. Rovně ale vede neznačená stezka a po ní se vydávám.

Okolo se nacházejí smíšené a listnaté lesy, které jsou podzimem pěkně zabarvené. Občas je vidět na Díly, Rysovou, Rožnov nebo Hradisko.

Za nějakou dobu se napojuji na zelenou značku. Procházím poslední louky a vidím už i na Jurkovičovu rozhlednu, kolem které zanedlouho procházím. Je tady ale hodně lidí, a tak ani nejdu nahoru. Serpentinami scházím dolů do rožnovského parku.

Galerie

Celá galerie

Zajímavosti po cestě

• Výhledy na Radhošť i Díly
  • Krásně zbarvené smíšené lesy

Tipy

• Trasu si můžete bez problému projet i na horském kole.
  • Pokud si chcete trasu prodloužit, udělejte si okruh Rožnov > Hutisko-Solanec > Díly > Rožnov

Cestou žádné není. Musíte to vydržet až do Rožnova. V parku u tenisových kurtů je v létě otevřená zahrádka.