Jezerné a Kotlová – okruh kolem Karlovského jezera

Kratší okruh kolem údolí Jezerného ve Velkých Karlovicích. Trasa vede po hřebenu a jižním úbočím Soláně.

Základní info

• Délka: 8,4 km
  • Stoupání: 330 m
  • Výchozí bod: Jezerné, Velké Karlovice
  • Okruh

Vyrážím od Hospůdky v Jezerném po žluté značce nahoru údolím. Baráky okolo postupně řídnou a brzy vystoupám do lesa, kde se po levé straně objevuje Karlovské Jezero. Jeho vody okouzlily i Karla Jaromíra Erbena, který o jezeru napsal pověst.

Dál pokračuju lesem po kamenité cestě, která vede strmě nahoru. Na hřebeni se u rozcestníku Pod Kotlovou dávám doleva na červenou. Míjím bufet Valašské okénko a orchidejovou louku. Cestou jsou občas vidět výhledy na obě strany – Javorníky na jihu a radhošťský hřeben Beskyd na severu.

Na rozcestí Soláň, hřeben sestupuju po žluté, a na dalším rozcestníku o něco níž pokračuju po zelené. Cesta vede okolo samot a chatek, občas lesem a na kratší úsek i po hlavní silnici. Když s ní sestoupím zpět na vedlejší cestu, dostávám se zanedlouho zpět na Jezerné.

Galerie

5. Soláň, rozc. – 5,9 km
  6. Jezerné, rozc. – 8,4 km

• Auto – parkoviště pod Hospůdkou v Jezerném
  • Autobus – zastávka Velké Karlovice, Jezerné, střed mezi Velkými Karlovicemi a Hutiskem-Solancem/Rožnovem

Tipy

• Okruh můžete začít i ze Soláně – Čartáku (parkoviště, bus). Doporučuju první sejít k Jezernému a pak teprve na Kotlovou.