Okolo Kněhyně a Čertova mlýna

Na vrchol Kněhyně se sice nesmí, nicméně její okolí to vynahradí. Skalní útvary na Čertově mlýně, vodopády v zapomenutých údolích a krásná příroda stojí za výlet.

Základní info

• Délka: 15,5 km
  • Stoupání: 710 m
  • Výchozí bod: Kunčice pod Ondřejníkem
  • Okruh

Od vlakového nádraží v Kunčicích vyrážíme po modré. Projdeme uličkou, přejdeme koleje a jdeme směrem k údolí mezi Velkou a Malou Stolovou. Brzy procházíme kolem dřevěného kostelíku sv. Prokopa a Barbory, pocházejícího ze Zakarpatské Ukrajiny.

Na chvíli se otevírají výhledy na hřeben Beskyd a vidět je až na Lysou. Postupně se dostáváme ven z civilizace a u rozcestníku Pod Stolovou přecházíme na žlutou značku. Do prudšího svahu šplháme údolím potoka Stolovec.

Nahoře procházíme kolem studánky Leopoldky a pokračujeme po vrstevnici na červenou. Cedule nás upozorňuje na vstup do Národní přírodní rezervace Kněhyně – Čertův mlýn. Kromě turistického chodníku se tady nesmí jinde chodit. Proto se nedostaneme ani na vrchol Kněhyně.

Rezervací se postupně dostáváme do sedla pod Kněhyní. Stojí zde partyzánský památník a kolem se rozléhá mýtina. Pochytáme tady při odpočinku pár paprsků a u blízké studánky U Partyzánky i trochu vody.

Posledním výstupem přicházíme na Čertův mlýn, poblíž kterého stojí i skalní útvar Čertův stůl. Držíme se stále značky a po hřebeni scházíme směrem k Pustevnám. Nejprve strmějším svahem a když se terén zvolní odbočujeme na sedle pod Tanečnicí doprava na zelenou.

Klikatící se cestou sestupujeme lesem. Občas překračujeme potůčky, které tvoří vodopády. Je jich tu několik a slévají se do říčky Bystrá. Dostáváme se na silnici a za chvíli se objevuje civilizace. Od rozcestí Na Pekliskách pokračujeme po značce, která nás zavede zpět k vlakovému nádraží a pivovaru.

Galerie

Zobrazit celou galerii

Zajímavosti

• Dřevědný kostel sv. Prokopa a Barbory
  • Národní přírodní rezervace Kněhyně – Čertův mlýn
  • Čertův stůl
  • Bystrý vodopád a další vodopády

• Pivovar Ogar

10. Na Pekliskách – 13,6 km
  11. K.p.O., žst. – 15.

• Auto – parkoviště na točně před pivovarem
  • Autobus – zastávka Kunčice p. O., žel., st., rozc. k žel. st. a točna, směr Frenštát pod Radhoštěm, Kopřivnice, Frýdlant nad Ostravicí
  • Vlak – zastávka Kunčice pod ondřejníkem, směr Frenštát, Valašské Meziříčí nebo Frýdek-Místek, Ostrava