Výlet na Radhošť z Rožnova

Na Radhošť jsem dříve šel z Trojanovic (článek) a od Pusteven (článek). Dnes vyrážím z další strany – od Rožnova pod Radhoštěm.

Video z výletu

Základní info

• Délka: 13 km (6,4 km na Radhošť)
  • Stoupání: 730 m
  • Výchozí bod: Rožnov pod Radhoštěm
  • Tam a zpět

Podobně jako u výletu k chatě Mír (článek) vyrážím od rožnovského kempu nahoru po červené. Po kilometru odbočuju ze silnice na lesní pěšinu. Zanedlouho asfaltku znova překračuju, ale držím se stále červené značky.

Jdu hlavně bukovými lesy a obcházím Černou horu. U stejnojmenného rozcestníku se na červenou napojuje modrá značka, vedoucí z Pinduly. Míjím dvě ostré zatáčky a kříž věnovaný ochraně lesních dělníků.

Cestou nahoru občas přecházím pastviny s výhledy na okolí. Nejkrásnější místa jsou pak na Velké Polaně, kde se kolem pěšiny rozprostírá louka. Bývaly zde pastviny, dnes zarůstá borůvkama a nad ní se tyčí vrchol Radhoště.

Pokračuju dál do kopce. Poblíž cesty k vrcholu je po pravé straně jeskyně Velká Volářka. Je ale hluboká jen několik metrů.

Poslední úsek vede po prudší sjezdovce. Za mnou se postupně otevírají výhledy na Veřovické vrchy a Hostýnsko-vsetínskou hornatinu. Na Radhošti pak i na zbytek Beskyd.

Dolů jdu skoro stejnou trasou. Jen u výše zmíněného křížku pokračuju rovně neznačenou cestou rovně přes Černou horu a napojuju se na původní trasu pod chatou Mír.

Galerie

Celá galerie

Zajímavosti

Tipy

• Z Radhoště můžete pokračovat dál po hřebeni směrem na Pustevny, případně sejít do Trojanovic nebo na Dolní Bečvu.
  • Jako výchozí bod si můžete zvolit sedlo Pindula mezi Rožnovem a Frenštátem (bus, parkoviště).

• Hotel Radegast na Radhošti

5. Radhošť, kaple – 6,4 km

• Autobusem – zastávka Rožnov p. Radh, u Eroplánu
  • Vlakem – směr Valmez
  • Autem – parkování u rožnovského koupaliště nebo skanzenu, případně na plácku u odbočky do lesa po 1 km trasy