Zimní Lysá z Ostravice

Je krásné počasí a to znamená jediné – Lysá hora bude plná lidí. Přesto na ni dnes kvůli krásné viditelnosti hodlám vyrazit.

Základní informace

• Délka: 15 km (tam i zpět)
  • Stoupání/klesání: 902 m
  • Výchozí bod: Ostravice
  • Cíl: Lysá hora

Vyrážím z Ostravice po červené značce. Není kam se ztratit. Je pěkně a plno lidí jde stejným směrem. Cesta nejprve vede údolím nahoru po asfaltce. Okolo jsou většinou lesy, ze kterých na chvíli vystupuji nad rozcestníkem Butořanka, kde se napojuje modrá od Mazáku.

Krajina se na chvíli otevírá a poprvé se v dálce nade mnou tyčí vysílač Lysé hory. Cesta dál vede opět lesem. Stoupám a po levé straně občas vidím na západní část Beskyd. Smrk, Kněhyně i Radhošť, za nimi Velký Javorník a naproti nim Skalka a Ondřejník.

Zanedlouho jsem na rozcestníku Lukšinec. Napojuje se tu několik značek vedoucích na sever. Pokračuji po červené, která postupně vede serpentinami. Lesy řídnou a nabízejí se další výhledy. Tentokrát i na zasněžené Jeseníky.

Nádherné výhledy na všechny strany

Vrchol je už zase na dohled a posledním stoupáním se na něj dostávám. Z toho co vidím mám doslova vyražený dech. Kromě našich Beskyd je krásně vidět i na ty polské a slovenské, včetně nejvyššího vrcholu – Babia hora. Co se mi ale líbí nejvíc je právě slovenská strana. Tatry i Malá Fatra jsou skoro jako na dlani.

Stejnou cestou jako nahoru se vydávám zpět. Přestože jsou dnes nahoře davy lidí, mám dobrou náladu z toho, že dnešní výlet stál za to.

Galerie

Celá galerie

Zajímavosti

• Široké výhledy z nejvyššího bodu MS Beskyd
  • Cesta krásnou zasněženou přírodou

Tipy

Trasu si můžete zkrátit a vyrazit z parkoviště v údolí Sepetného potoka (pokud není plné), případně z jiné strany.

• Bezručova chata

4. LH, rozc. – 7,3 km
  5. Lysá hora – 7,5 km
  6. Ostravice – 15 km

Do Ostravice vlakem (Frýdlant n.O.), autobusem i autem.