Hrad Šostýn, Bezručova a Raškova vyhlídka a Červený kámen

Pohodový okruh nad Kopřivnicí většinou kopíruje trasu naučné stezky. Kvůli počasí mi nevyšly výhledy, ale výlet za to určitě stojí za každého počasí.

Video z výletu

Základní info

• Délka: 7,9 km
  • Stoupání: 420 m
  • Výchozí bod: Kopřivnice
  • Okruh

Od kopřivnického koupaliště vyrážím po naučné stezce nahoru do lesa. Nejprve míjím Jasníkovu studánku a brzy na to jsem na kopci Brdy, kde stojí Bezručova vyhlídka (467 m).

Z rozhledny kvůli oblačnosti vidím jen na Kopřivnici a Bílou horu nad ní. Nalevo je vidět lom Kotouč z profilu.

Pokračuju dál po naučné stezce. Cesta vede po hřebeni a připomíná hradní val zarostlý listnatými lesy. Na rozcestí odbočuju z NS doleva na kopec Pískovna (584 m). Přecházím jej a jsem na Janíkově sedle, kde se opět napojím na naučnou stezku.

Odtud jdu nahoru na Červený kámen. Kromě stejnojmenného vrcholu, kam mířím, se tak jmenuje i přírodní památka – okolní louky a lesy, kde se vyskytují vzácné druhy rostlin.

Temným listnatým lesem stoupám na vrchol. Mlha houstne a začíná pršet. U rozcestníku poblíž vrcholu Červený kámen (690 m) měly být výhledy, ale kromě osamocené lavičky nevidím dál než na mlhu kolem.

Pokračuju po NS a scházím kopec. Kvůli mlze vidím jen pár metrů před sebe, ale i tak má les svoje kouzlo. Přes rozcestník Pod Červeným kamenem se vracím neznačenou cestou na Janíkovo sedlo.

Další na řadě je Raškova skála a na ní Raškova vyhlídka. Schody ve skále se dostávám na vyhlídkovou plošinu, odkud vidím zase mlhu. Za pěkného počasí je ale vidět na Červený kámen, Kotouč a Štramberk.

Poslední na řadě je zřícenina hradu Šostýn. Nejprve procházím okolo zarostlého rybníka se zastřešeným posezením. Hrad je hned poblíž – na několika blízkých vrcholcích je poměrně zachovalá zřícenina.

Od hradu je to dolů už kousek. Výlet byl super, jen si příště kvůli výhledům objednám lepší počasí.

Galerie

Celá galerie

Zajímavosti

• Kopřivnice
  • Jasníkova studánka (jen voda)

Rozpis trasy

10. Kopřivnice – 7,9 km

• Autem – parkování přímo u koupalište zdarma na ulici Husova
  • Vlakem – nádraží Kopřivnice asi kilometr od výchozího bodu
  • AutobusemKopřivnice, stř. školy, Husova nebo náměstí. Od autobusového nádraží je to asi 2 kilometry

Tipy

• Kopce jsou propleteny sítí pěšinek, takže si trasu můžete dle libosti zkrátit či prodloužit