K Javoru na Velké Lhotě přes Videčské paseky

Osamělý Javor nad Velkou Lhotou je vidět ze širokého okolí. V tomto výletě jsme k němu došli z Rožnova přes Videčské paseky a pokračovali až do Valmezu. Trasa se většinou táhne po hřebenu, takže to není nic náročného.

Základní info

• Délka: 18,9 km
  • Stoupání/klesání: ⇗ 460 m ⇘ 540 m
  • Výchozí bod: Rožnov pod Radhoštěm
  • Cílový bod: Valašské Meziříčí

Přes rožnovská Bučiska vyrážíme po modré značce po panelovce vzhůru. Nejdeme přímo k rožnovskému hradu, ale kolem statku na Hradisku a procházíme kaštanovou alejí směrem k Vidči.

U viaduktu scházíme po silnici dolů přes Vidče a u rozcestníku Kútiska odbočujeme vlevo. Dole na konci ulice vpravo a po chvíli opět vlevo. Tentokrát už nad baráky po louce kolem lesa. Míjíme posezení s informační tabulí a křížem.

Hřebenovka přes paseky

Stoupáme lesem a nahoře přicházíme zase na chvíli do civilizace. U rozcestníku Na horách odbočujeme vpravo a po silnici jdeme až k točně. Silnice vede dolů zpět do Vidče, my ale jdeme vlevo a přicházíme k dalšímu posezení, u něhož stojí kaplička a rozcestník pod Spinou.

Na kopci za kaplí je krásně vidět do širokého okolí – vlevo nad Valašskou Bystřici, Búřov a Santov, napravo Veřovické vrchy a Radhošť.

Značka nás dál vede přes Videčské paseky. Jdeme po hřebenovce přes louky, lesy a občas míjíme samoty. Chvíli po polňačce, chvíli po asfaltce. Kromě výhledů je kolem opravdu krásná příroda.

Procházíme lesem, v němž stojí několik informačních tabulí naučné stezky Naučný les, se včelí tématikou. Než dojdeme k rozcestí V Javoří míjíme ještě památník legionářů.

Výhledy od javoru

Když se přiblížíme k Velké Lhotě modrá značka se odpojuje vlevo k přehradě Bystřičce. My pokračujeme po silnici rovně a jdeme pak doprava přes pole na kopec k osamocenému javoru. Je od něj spousta výhledů na Veřovické vrchy, Radhošť, údolí Rožnovské Bečvy a na zbytek pasek a Vsetínských vrchů.

Od rozcestníku U Javoru pokračujeme po silnici dál nahoru. U kříže s lípami a rozcestí Velká Lhota se napojujeme zase na modrou a jdeme rovně. Je zde opět možnost odbočit vlevo na Bystřičku nebo vpravo do Veselé.

Poslední úsek hřebenovky vede po silnici pod vysílačem na kopci Vrchhůra po levici a za chvíli jsme na Malé Lhotě. U rozcestí s dalším křížem pokračujeme po červené značce, která odbočuje vpravo. Ještě než se na ní napojíme, vyhlížíme z navezené hromady, která slouží jako vyhlídka, na Valašské Meziříčí a okolí. Za normálních okolností je poblíž otevřený ranč s možností se občerstvit.

Trasa z Malé Lhoty až dolů vede z kopce. Nejprve lesem sejdeme k dalšímu křížku a kopírujeme naučnou stezku Jana Karafiáta. Za menší osadou a dalším vyhlídkovým místem jsme na Štěpánově, kterým dojdeme až do centra Valmezu. Za zmínku stojí minizoo ve Štěpánově, kde chovají například lamy, pštrosy nebo papoušky.

Galerie

• Hospůdka Jasan v Rožnově
  • Ranč na Malé Lhotě
  • Pod lesem nad Štěpánovem
  • V obecním domě, Velká lhota (zacházka)
  • Pod Dubem, Malá Lhota (zacházka)

Rozpis trasy

10. Na Štěpánově – 16 km
  11. Valašské Meziříčí, bus – 18,9 km

• Rožnov pod Radhoštěm
    • Auto – parkoviště u Lidlu/Billy bedle nádraží nebo na Bučiskách vlevo za mostem
    • Autobus – zastávka Rožnov p. Radh, aut. st.
    • Vlak – zastávka Rožnov pod Radhoštěm
  • Valašské Meziříčí
    • Auto – parkoviště vedle autobusového nádraží
    • Autobus – zastávka Valašské Meziříčí, aut. st.
    • Vlak – zastávka Valašské Meziříčí

Tipy

• Výlet si můžete zkrátit a jako startovní/cílový bod zvolit Vidče, Valašsko Bystřici, Střítež nad Bečvou, Bystřičku nebo Veselou, případně jít trasu opačně.
  • Trasa z velké části kopíruje cyklotrasa 6012, takže se dá zajet i na kole.